reklama

Interpelácia na premiéra Fica

Na hodine otázok dňa 23.19.2014 som položil rovnakú otázku premiérovi R. Ficovi a aj Generálnemu prokurátorovi J. Čižnárovi. Týkala sa poslankyni Európskeho parlamentu (EP) Moniky Flašíkovej – Beňovej, ktorá sa na Facebooku hanlivo a nekultúrne vyjadrila voči cirkevnej hierarchii na nedávnej synode vo Vatikáne. Otázky neboli vyžrebované, odpovede som na ne nedostal. V interpelácii som preto otázku rozšíril a interpeloval som hneď premiéra. 24.10. 2014 som poslal list aj Generálnemu prokurátorovi. Vzhľadom na rôzne interpretácie médií, obsah mojej ústnej interpelácia, ktorú odovzdám písomne, bol takýto:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (84)

Cirkev bola počas 40 rokov silno perzekvovaná. Prežila v tom čase veľa útlaku a nebyť tzv. „tajnej cirkvi“, ktorá bola súčasťou cirkvi, situácia by dnes u nás bola iná. Onedlho si spomenieme na 25 výročie radikálnej zmeny tejto situácie, kde bude príležitosť tieto udalosti a ďalší vývoj objektívne zhodnotiť. 

Štatistiky veriacich sú u nás stále vysoké, to si uvedomuje aj vláda. V Ústave máme preambulu na cyrilometodskú tradíciu. Vzťah štátu a cirkvi nie je zlý zásluhou oboch strán. Aj štát si uvedomuje, že robiť niečo proti názorom temer 80 % obyvateľov Slovenska je kontraproduktívne. Uvedomujem si, že ľudský faktor v cirkvi produkuje aj chyby. Cirkev preto možno konštruktívne kritizovať, aj ja to robím, pretože chcem, aby bola lepšia. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je pápežom František. Jeho exhortácia Evangelii Gaudium - Radosť evanjelia je výborné čítanie, ktorý otvára okná dokorán pre všetkých ľudí dobrej vôle. Počas nedávnej synody vo Vatikáne biskupi a kardináli s pápežom debatovali o kľúčových problémoch rodiny. Diskusie boli otvorene, hovorilo sa aj o „tabu“ témach, na ktoré cirkev ešte nedokáže odpovedať. Svet si to všímal, aj keď mediálna odozva bola často povrchná a nekvalifikovaná.

Pamätám si, že na panychíde za Jánom Pavlom II. v EP poslankyňa SMER-u Monika Flašíková – Beňová, prišla v tričku s Marilyn Monroe. Bola to provokácia pre médiá, ktorá nesúvisela s témou. Táto poslankyňa mala na sociálnej sieti Facebook 19.10.2014 tento status. "Prekvapilo niekoho, že tí starí černokňažníci zasadali v princípe úplne zbytočne? A že celá synoda bola len sofistikovaný marketingový ťah, slúžiaci na deklarovaní konzervatizmu a jeho moci medzi tými, ktorí kryjú pedofíliu, kokaín a Vatikanskú banku. Nuž, Boh ich vidí chrapúňov starých." 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V čase, keď som to čítal, sa to 480 ľuďom páčilo a 42 to zdielali na internete. Diskusia k tomu vyvolala stovky vulgárnych a znevažujúcich proticirkevných výrokov, ktoré nemožno citovať. Poslankyňa EP to umožnila aj anonymným diskutérom, pričom som zachytil aj prípad, že opačné názory boli vymazané. Autorka statusu ho mohla stiahnuť, niečo k nemu povedať, alebo zrušiť surové príspevky. Nestalo sa to, týmito výrokmi urazila ¾ veriacich občanov Slovenska, ponížila pápeža, kardinálov, biskupov, kňazov a veriacich.

Pripomínam, že v nervovom vypätí, keď v noci o 4,30 športovej komentátorke RTVS Kristíne Kormúthovej niekto ukradol z domu kovový odkvap, vyjadrila sa na internete hanlivo o Rómoch. Napriek okamžitému stiahnutiu statusu a ospravedlnenia sa, vedenie RTVS ju hneď vyhodilo z práce. 28.5.2014 som preto napísal list generálnemu prokurátorovi a ministrovi kultúry, ktorý konštatovali, že nešlo o trestný čin a postih RTVS bol príliš tvrdý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja otázka na Vás, vážený pán premiér, je táto: 

„Čo mieni strana SMER podniknúť proti nezodpovednému postoju Vašej europoslankyne, ktorý u nás vyvoláva a podnecuje náboženskú a etnickú neznášanlivosť?“

PS1: Môj list generálnemu prokurátorovi je na http://www.cas.sk/clanok/297474/benovej-kontroverzny-odkaz-striedaju-dalsie-drsne-slova-obula-sa-aj-do-slovenskych-biskupov.html

PS2: Miriam Lexmann z Bruselu ma upozornila na to, že prezident EP Martin Schulz pozval počas svojej oficiálnej návštevy vo Vatikáne pápeža Františka do Európskeho parlamentu v Strassburgu, kde pápež vystúpi 25.11.2014. Oficiálna správa o tom je na http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/content/20140911IPR61101/html/His-Holiness-Pope-Francis-on-official-visit-to-European-Parliament-in-November Prezident EP by snáď mohol predtým vedieť, ako sa jeho poslankyňa vvyjadruje k jeho hosťovi.

Jozef Mikloško

Jozef Mikloško

Bloger 
  • Počet článkov:  286
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Mám tri na štvrtú minus dva rokov (bŕŕŕ), 54-tí rok ženatý, štyri deti, dvanásť vnukov, troch pravnukov. Do r.1989 som bol vedec - matematik, potom politik, poslanec, prorektor, publicista, veľvyslanec v Taliansku (2000-2005), spisovateľ, závislák na FB. Od r. 2005 som dôchodca, vydavateľ najmä vlastných kníh (7), hudobno-dramatického CD-čka Ona, Ono a On, predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska. Pravidelne športujem, počúvam klasiku a rád sa smejem. Zabudol som, že od 11.3.2012 som sa stal poslancom NR SR a od 6.3.2016 som sa stal zasa slobodný človek, ktorému nedávno vyšla ôsma kniha: Ludia a doba -z môjho života (MarenčinPT). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu