reklama

Pred 24 rokmi odišiel Freddie Mercury

24. novembra 1991 náhle zomrel Freddie Mercury, duša a srdce skupiny Queen. V histórii bol jedným z najväčších spevákov populárnej hudby, na budúci rok by mal 70 rokov. Uctím si ho pár spomienkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)

16.9.1984 som bol v Mníchove na koncerte Queen v olympijskej hale. Na umelcov sme čakali dve hodiny, po prvej pesničke sme im však oneskorenie odpustili. Dve hodiny sme všetci boli bratia, pri piesni „We Are The Champions“ sme sa chytili za ruky a spolu spievali. Zľava som mal seniorku, sprava dievku v džínsoch. Keď diváci stále požadovali prídavky, po tradične záverečnej britskej hymne „God Save The Queen“, bubeník R. Taylor na pódiu drgol do bubnov, ktoré sa s rachotom zosypali a bolo po koncerte. Aj tu som obdivoval schopnosť Freddieho osloviť mladých. Na jeho koncertoch vždy vládla atmosféra, ktorá ich dostávala do varu. V r. 1986 Queen koncertoval v Budapešti, prvýkrát za železnou oponou. Pred 80 tis. divákmi Freddie spieval "virágo, virágo".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol štvoroktávový spevák, skladateľ a klavírista. Ako bohém mal problémy, zomrel náhle, 46 ročný, na AIDS. Iba deň predtým svoju chorobu oznámil verejnosti. Keď som sa o jeho smrti dozvedel, práve som v Prahe išiel na otvorenie medzinárodného stretnutie zdravotníkov, kde sa hovorilo aj o AIDS. V prejave som spomenul aj Freddieho Mercuryho a poprial som mu večné odpočinutie. Bol búrlivák, ale zanechal ľuďom veľa radosti. Účastníci konferencie boli mojim prejavom prekvapení.

V roku 1992 som mal viacero vstupeniek na olympijské hry v Barcelone. Pieseň Barcelona, ktorú Freddie spieval s Montserrat Caballé sa stala olympijskou hymnou, i keď na olympiáde ju mohla speváčka zaspievať iba sama. Freddie ju sprevádzal na obrazovke, toto je originál:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.youtube.com/watch?v=IHRd0R-uKHc

Žiaľ, do Barcelony sa mi podarilo dostať až mesiac po olympiáde. Športoviská boli osirelé, olympijskú hymnu na štadióne zahrali iba z nahrávky.

Keď som onedlho videl prenos menovitého hlasovania v SNR o suverenite, svoje dojmy som, bez súhlasu Queen, opísal v článku „Show must go on – Šou musí pokračovať.“

Freddie sa ku koncu života zmenil. Posledné piesne, ktoré nasnímal už v čase, keď sa choroba hlásila, majú hĺbavé slová. Na koncerte z príležitosti jeho úmrtia ho nikto nedokázal zastúpiť. Vidno to aj na piesni To Much Love Will Kill You s Luciom Pavarottim:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.youtube.com/watch?v=l1hFslY6oVw

Poslednú rozlúčku s Freddiem Mercurym doteraz videlo 10,5 mil. ľudí:

https://www.youtube.com/watch?v=FyejB43PKkE

RIP!

Jozef Mikloško

Jozef Mikloško

Bloger 
  • Počet článkov:  286
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Mám tri na štvrtú minus dva rokov (bŕŕŕ), 54-tí rok ženatý, štyri deti, dvanásť vnukov, troch pravnukov. Do r.1989 som bol vedec - matematik, potom politik, poslanec, prorektor, publicista, veľvyslanec v Taliansku (2000-2005), spisovateľ, závislák na FB. Od r. 2005 som dôchodca, vydavateľ najmä vlastných kníh (7), hudobno-dramatického CD-čka Ona, Ono a On, predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska. Pravidelne športujem, počúvam klasiku a rád sa smejem. Zabudol som, že od 11.3.2012 som sa stal poslancom NR SR a od 6.3.2016 som sa stal zasa slobodný človek, ktorému nedávno vyšla ôsma kniha: Ludia a doba -z môjho života (MarenčinPT). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu