reklama

Čo som robil v roku 2015?

Rok 2015 bol plný drám vo svete, v Európe aj na Slovensku. NR SR po 5 týždňoch končí svoju 58. schôdzu, ktorá mala 150 bodov programu. Načrtnem svoju, trochu chválenkársku, bilanciu ako poslanec, senior a spisovateľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

V parlamente som prežil temer 4 roky. V opozícii pri vláde jednej strany sa dalo málo presadiť, predsa však sa mi podarilo urobiť prácu, ktorá mala zmysel. Bolo to aj tým, že na oboch stranách bariéry som si našiel priateľov. Dalšie štyri roky v opozícii však kresťanskej demokracii neprospeje.

Za 3 roky a 9 mesiacov som mal v pléne NR SR 167 vystúpení v rozpravách, 262 faktických poznámok a 55 procedurálnych návrhov. Okrem toho som mal 111 písomných otázok na premiéra a ministrov vlády a 20 interpelácií. Pracoval som vo výbore pre ľudské práva, bol som aktívny náhradník v európskom výbore. Som rád, že Slovenský historický ústav v Ríme, ktorý vznikol na základe môjho zákona v spolupráci s poslancami O. Brixim a A. Martvoňom, završuje druhý rok svojej práce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas pléna, vždy vo štvrtok, som organizoval spoločné modlenie poslancov. 76-té bolo 3.12.2015, bolo nás 18, z toho 8 poslancov. Náš zástupca, Ján Kerekréty, sa zúčastnil v Bruseli 1.-2.12.2015 modlitbového stretnutia poslancov Európy za účasti 300 ľudí z krajín EÚ.

Funkciu predsedu Združenia kresťanských seniorov Slovenska (ZKS) vykonávam od roku 2007, na 11. Valnom zhromaždení (VZ) v Ružomberku som bol 27.8.2015 zvolený na ďalšie 4 roky. Tohto roku ZKS oslávilo 20 výročie založenia. Bolo to na konferenciách „Minulosť, prítomnosť a budúcnosť ZKS“ v Bratislave a „Európsky rok rozvoja a utečenci“ v Ružomberku. VZ navrhlo, aby ma ako delegáta ZKS KDH schválilo na vhodné miesto kandidátky pre parlamentné voľby 2016 - som na č.31. Mrzí ma, že sa nepodarilo nájsť seniora, ktorý by sa pokúsil z tejto pozície prekrúžkovať do parlamentu a prejavil by ochotu pomáhať v celoslovenskej práci ZKS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšia púť ZKS bola aj tohto roku v Levoči za účasti asi 30 tisíc seniorov. Ďalšie boli na Starých Horách a v Šaštíne. Pravidelne organizujeme športové súťaže seniorov, tohoročné boli v Nitre, Prešove a v Partizánskom. Štyria naši členovia sú v Rade vlády pre seniorov. Od roku 2012 vydávame s podporou MPSVaR SR na tlač ročne 3-4 50 stránkové farebné čísla časopisu Generácie.

V Európskom projekte EVARS v r. 2015 prebehlo 12 seminárov o dobrovoľníckej seniorskej práci. Boli v Bratislave, Trenčíne, Partizánskom a v Prešove. ZKS je členom Fóra kresťanských inštitúcií, ktoré malo VZ v novembri za účasti arcibiskupa Cyrila Vasila. Aktívnu účasť vyvíjame v Európskej únii seniorov, tento rok 2x pozvala členov ZKS poslankyňa Anna Záborská na návštevu EP.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Treťou témou je moja publicistická činnosť. Pravidelne blogujem na SME, za 7 rokov som napísal 236 článkov, ktoré prečítalo 554 tisíc ľudí, s priemernou čitateľnosťou na blog 2347. Kvôli aktivitám na facebooku som bol v prvom polroku 2015 vyhodnotený ako najaktívnejší poslanec s asi 700 statusmi. Často som písal a mal rôzne rozhovory do novín, rozhlasu a televízie. Po mojich siedmich vydaných literárnych dielach, som blízko k dokončeniu knihy spomienok a úvah „Strieborná ruža“. Ako člen Predstavenstva Spolku slovenských spisovateľov zúčastňujem sa ich podujatí. Som rád, že po rekonštrukcii sa 11.12.2015 zasa otvorí Dom spisovateľov v Budmericiach pre tvorivé pobyty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som presvedčený, že rok 2016 bude pre Slovensko úspešným rokom a že parlamentnými voľbami začneme cestu postupného zlepšovania našej situácie.

Jozef Mikloško

Jozef Mikloško

Bloger 
  • Počet článkov:  286
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Mám tri na štvrtú minus dva rokov (bŕŕŕ), 54-tí rok ženatý, štyri deti, dvanásť vnukov, troch pravnukov. Do r.1989 som bol vedec - matematik, potom politik, poslanec, prorektor, publicista, veľvyslanec v Taliansku (2000-2005), spisovateľ, závislák na FB. Od r. 2005 som dôchodca, vydavateľ najmä vlastných kníh (7), hudobno-dramatického CD-čka Ona, Ono a On, predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska. Pravidelne športujem, počúvam klasiku a rád sa smejem. Zabudol som, že od 11.3.2012 som sa stal poslancom NR SR a od 6.3.2016 som sa stal zasa slobodný človek, ktorému nedávno vyšla ôsma kniha: Ludia a doba -z môjho života (MarenčinPT). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu