reklama

Dá sa to aj bez bilboardu?

V svojej kampani kandidáta č. 31 v strane č. 17 – KDH, som nemal žiadny bilboard ani plagát. Napriek tomu sa pokúsim prekrúžkovať do parlamentu. Budem vďačný ľuďom, ktorí mi pomôžu ukázať, že sa to aj s lacným letáčikom A4.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Po 20 rokoch som sa v r. 2012 z čísla 34 do NR SR prekrúžkoval. Bolo to aj v r. 1990 do SNR a v 1992 do Federálneho zhromaždenia. V r. 2010 mi do NR SR chýbalo 237 krúžkov z č. 50.

Moja terajšia „kampaň“ trvala 4 roky práce poslanca v parlamente a aj mimo neho. Moje heslo bolo: "Pracujem pre seniorov, podporujem rodiny, chápem mladých, mám rád deti". Aj v budúcom volebnom období by som to chcel denne dokazovať.

Počas 4 rokoch som mal v NR SR 168 vystúpení v rozpravách (7. v poradí), 264 faktických poznámok, 117 otázok na premiéra a členov vlády (2. v poradí), 20 interpelácií, 54 procedurálnych návrhov a 10 návrhov zákonov. Mojou hlavnou orientáciou boli dopady zákonov na seniorov, rodiny, ľudské práva, školstvo a zahraničie. Na facebooku som bol v polroku 2015 vyhodnotený ako najaktívnejší poslanec (asi 700 statusov). Mám tam 3333 priateľov. Môj návrh zákona o Slovenskom historickom ústave v Ríme bol schválený, ústav úspešne pracuje tretí rok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z 324 rokovacích dní som bol prítomný na 319 dňoch, čo je 98,7%. Z 5499 hlasovaní som hlasoval 4746 krát, čo je 86,3%. Aktívne som pracoval v zahraničnom výbore, mandátovom a imunitnom výbore, vo výbore pre ľudské práva a výbore pre európske záležitosti. Mesačne som dával asi 500 Euro na charitatívne, najmä seniorské projekty. Aj v tom by som chcel pokračovať.

Deviaty rok som predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska (ZKS), člen Predstavenstva Spolku slovenských spisovateľov, Rady vlády pre seniorov a predseda Pi-klubu spisovateľov a umelcov. Vystupujem v médiách, píšem články, blogujem (604,5 tisíc čitateľov). V ZKS sme za 4 roky pripravili 9 celoštátnych konferencií, ročne máme púte v Levoči (30 tis. seniorov), na Starých Horách a v Šaštíne, športové súťaže sú v Nitre, Prešove, Pruskom a Partizánskom. Od r. 2012 vydávame ročne štyri čísla 50 str. časopisu Generácie. V projekte EÚ EVARS sme v r. 2015 vyškolili dobrovoľníkov na 12 seminároch v Bratislave, Trenčíne, Partizánskom a Prešove. Sme aktívni členovia Európskej únie seniorov v Bruseli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj na sklonku života chcem slúžiť ľuďom v politike v prospech lepšieho Slovenska . Veľmi mi záleží na medzigeneračnej spolupráci. Mladí rýchlo bežia, starí poznajú skratky. Mladí sú takí, akí boli starí pred 50 rokmi, starí sú takí, akí budú mladí o 50 rokov. Mladí majú odvahu, vedia reči, ovládajú počítače, starí majú skúsenosti, vzdelanie a historickú pamäť. Tam, kde je medzi nimi dialóg, tam sa problémy riešia, kde nie je, tam sa vytvárajú.

Aj starí, je nás 1,3 milióna, sa musia pliesť do politiky, kto je nepolitický, je nekresťanský. Voľby sú šancou na zmenu, preto treba ísť voliť a krúžkovať ľudí, ktorým chceme mať v parlamente. Slovensko po 26 rokov demokracie začína chápať, že ďalej to bez morálky nepôjde. Každý politik by mal preto podpísať morálny kódex, že počas funkcie nezoberie úplatok a vždy bude jednať podľa svojho svedomia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

.

Jozef Mikloško

Jozef Mikloško

Bloger 
  • Počet článkov:  286
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Mám tri na štvrtú minus dva rokov (bŕŕŕ), 54-tí rok ženatý, štyri deti, dvanásť vnukov, troch pravnukov. Do r.1989 som bol vedec - matematik, potom politik, poslanec, prorektor, publicista, veľvyslanec v Taliansku (2000-2005), spisovateľ, závislák na FB. Od r. 2005 som dôchodca, vydavateľ najmä vlastných kníh (7), hudobno-dramatického CD-čka Ona, Ono a On, predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska. Pravidelne športujem, počúvam klasiku a rád sa smejem. Zabudol som, že od 11.3.2012 som sa stal poslancom NR SR a od 6.3.2016 som sa stal zasa slobodný človek, ktorému nedávno vyšla ôsma kniha: Ludia a doba -z môjho života (MarenčinPT). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu