reklama

Kľúčové slová: darmožráči, klamári a gastráče

IM mi bol sympatický, mladý, fešák, úspešný podnikateľ, ktorý svojimi inzertnými regionálnymi novinami s dobrými postrehmi s nákladom 1,5 milióna kusov odvážne ťal do Ficovej vlády. Po voľbách, v ktorých sa stal poslancom, začal „Murdochovou“ reklamou, keď ho chceli podplatiť 20 melónmi. Šokované Slovensko prvýkrát prinútil venovať sa jeho „vtipu“. Potom bolo tých populistických vtipov stále viac, stali sa pracovnou metódou. IM a jeho traja mušketieri všetko vedia, stali sa jedinými spasiteľmi Slovenska. Podozrivé bolo, že kto si dovolil mať iní názor, stal sa ich nepriateľom. Keď toho už bolo veľa, napísal som 26.2.2011 blog na http://jozefmiklosko.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=257840 a vec sa zdala vybavená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (124)

Neovládateľná raketa však stále ohrozuje „neobyčajných ľudí“. Stačí nesúhlasiť a sa rýchlo stanete sviňa, hajzel, klamár, darmožráč, vriťsapchajko. Slovníkom 4. cenovej skupiny sa hľadajú spojenci. IM chce všetko zlepšiť, prvý na to upozorniť, šokovať, dávať nekonzultované návrhy a keď neprejdú, byť urazený, vyhrážať sa a vydierať. Prináša témičky, napr. gastráče, o ktorých Slovensko dva týždne diskutuje. Keď je za nimi korupcia a nabaľovanie, nech ich tlačí štát. Témou dňa sa stalo: „Ak nie moje gastráče, tak nie váš Zákonník práce (ZP)“. Nie pre zlý obsah, ale pre revanš. Ak ste zabili môjho komára, zabijem vášho slona. Nakoniec bol z toho demonštratívny odchod zo sály, čím sa umožnilo ZP schváliť. Bola to taktika, dohoda alebo cirkus? Hlavné je, že média to „zožrali“, v dlhých komentároch o ZP bola vždy polovica o IM, ktorý vykonal, napísal, vyhlásil..., a ani nebol v sále. 1,5 milióna domácností na Slovensku dostáva týždenne nevyžiadanú poštu v podobe inzertných regionálnych novín. Tým sa demonštruje rovnosť príležitostí v PR, 146 poslancov môže o tom iba snívať. Pretože IM už nie je majiteľ novín, isto si svoj pravidelný stĺpec platí ako inzerciu. Je správne, že v týchto novinách je fráza, že vydavateľ nezodpovedá za obsah a pravdivosť inzerátov.Páčilo sa mi, keď Obyčajní ľudia prišli do NR SR v tričkách s protipotratovým heslom. Tých hesiel sa však odvtedy vystriedalo toľko, že by bolo ekonomické mať jedno tričko s možnosťou meniť na ňom heslá: „Gréci sú pažraví..., v koalícii je korupcia..., poslanci berú úplatky..., politické nominácie sú rakovinou..., zabránili sme maďarizácii Slovenska..., KDH a SDKÚ zachránilo biznis gastrolístkovým firmám..., v koalícii je kvantum kšeftárov, zlých ľudí, vydieračov.“ Bez zoznamu a dôkazov je to plesknutie do vody, strieľanie do hmly, ako Bush do teroristov, sú to konštrukcie Sherlocka Holmesa.Pri návrhu na zníženie počtu poslancov najprv na 79, potom na 75 (možno by stačil aj jeden, mám tip!), bez predbežnej diskusie sa nemožno čudovať, že výsledok bol „na hanbu..., že autora počúvala hŕstka zo 150 poslancov“. Očakával, že „darmožráči“ budú za návrh nadšene hlasovať? Chce zrušiť práve tých „najmenej polovicu darmožráčov“, ktorí ignorujú parlament? „Z každej politickej strany sa pustili do nás a tvárili sa urazene!“So správnou zásadou „jeden mandát a dosť“ prišlo KDH, má ju aj vo volebnom programe. Kvôli prípadu Ďurkovského bolo o tom veľa diskusií a zrazu: „Proti poslancom, ktorí s jednou riťou sedia na 2,3,4 stoličkách“ prišiel IM. Prišiel a aj odišiel, neviem, s kým predtým rokoval. Škoda, že táto nie jeho aktuálna téma si nenašla odozvu.P.S. (trocha od veci) 6. 11. 2010 som rozposlal mail, aj IM. Oznámil som, že som vydal 432 str. knihu Dva roky bloger, výber môjho blogovania na SME. Pred prezentáciou knihy som konštatoval, že moje články prečítalo 214 276 čitateľov, diskutovalo k ním 11 634 diskutérov a kliknutím na karmu ich ocenilo 12 728 ľudí. O pol roka, na Veľkú noc 2011, som dostal od poslanca IM túto odpoveď (je skrátená): Pozerám si neprečítané maily a naďabil som na Váš. Zaujali ma počty, ktoré v ňom spomínate, úctyhodné. Napr. 164 diskutérov k jednému blogu, to sa len tak nevidí, hlavne pri tak dlhej sérii. Nedalo mi to a spočítal som si počet príspevkov v diskusii k Vašim prvým 71 blogom a čuduj sa svete, priemerný počet príspevkov dosiahol len 98. To je sakramentský rozdiel voči Vami prezentovanými 164 - no čo už, asi ste si potrebovali vylepšiť imidž a neváhali ste pri tom použiť hlúpu lož. A to som ešte nepočítal „počet diskutérov“ ako to Vy prezentujete, lebo tých by bolo - odhadom len 25-30 na článok. Nie som hajzel, aby som teraz utekal na blog a verejne Vás tam konfrontoval s pravdou a Vás zosmiešnil, tak, ako to Vy nemáte problém spraviť iným ľuďom. Píšem to len Vám, aby ste si vstúpili do svedomia a nabudúce, ak budete písať na niekoho iného blog a budete sa snažiť ho konfrontovať s jeho svedomím, sa najprv zamysleli nad sebou samým, či ste náhodou nie Vy človekom, ktorý kvôli vlastnej samoľúbosti sa neváha vykresľovať v lepšom svetle a zneužívať neznalosť svojich čitateľov, v tomto prípade obetí. Dík za pochop, krásne Veľkonočné sviatky Vám prajem, tiež úprimne.Dostal som, o čo som si koledoval. Aj keď odpoveď bola trocha popletená (neviem, odkiaľ je číslo 164), pre istotu som si dnes znova spočítal (hlupák) čitateľnosť a počet diskutérov k 106 príspevkom, ktoré som do 11.10.2010 publikoval (z nich rozhovor s K. Sudorom a 71 vybraných článkov a diskusií je v knihe). Prečítalo ich 236 126 čitateľov s 12 154 reakciámi, čo je priemer na článok (2 mali zakázanú diskusiu) 2227 čitateľov a 117 diskutérov. 9 mesiacov od vydania knihy sa údaje mohli trocha zmeniť, nejde však o čísla, ale o formu tohto veľkonočného vinšu.Kvôli presnosti pripomínam, že už spomenutý článok „Pán Matovič, inzertné noviny viac nečítam“ mal (dnešný stav) 5609 čitateľov, 227 reakcií a karmu 17,27. Úctyhodné!

Jozef Mikloško

Jozef Mikloško

Bloger 
  • Počet článkov:  286
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Mám tri na štvrtú minus dva rokov (bŕŕŕ), 54-tí rok ženatý, štyri deti, dvanásť vnukov, troch pravnukov. Do r.1989 som bol vedec - matematik, potom politik, poslanec, prorektor, publicista, veľvyslanec v Taliansku (2000-2005), spisovateľ, závislák na FB. Od r. 2005 som dôchodca, vydavateľ najmä vlastných kníh (7), hudobno-dramatického CD-čka Ona, Ono a On, predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska. Pravidelne športujem, počúvam klasiku a rád sa smejem. Zabudol som, že od 11.3.2012 som sa stal poslancom NR SR a od 6.3.2016 som sa stal zasa slobodný človek, ktorému nedávno vyšla ôsma kniha: Ludia a doba -z môjho života (MarenčinPT). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu