reklama

Aj keď je ticho, Gorila ešte "žije"!

Bolo prekvapením, keď na návrh poslanca A. Hlinu plénum, koalícia a aj opozícia, zahrnuli do programu 6. schôdze NR SR nový bod: Správu ministra vnútra o aktuálnom stave šetrenia kauzy Gorila. Po presune na 7., terajšiu schôdzu, sa správa dostala do programu 12.9.2012 o 14 hod. Po prejave ministra vnútra R. Kaliňáka, ktorý prečítal a stručne komentoval list špeciálneho prokurátora D. Kováčika z 18.7.2012, som sa v rozprave rýchlo dostal k mikrofónu (pri druhom dôchodkovom pilieri, som čakal na túto možnosť asi 10 dní). Napísať článok na túto, od volieb odsunutú tému, som sa rozhodol, po temer nulovej odozve na parlamentnú debatu, v ktorej som skrátene povedal toto:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Chcem zdôrazniť, že v politike sú aj slušní ľudia, že v polícii, SIS-ke, v NBÚ, v prokuratúre a isto aj vo finančných inštitúciách sú tiež seriózni a statoční ľudia, ktorým ide o čistý štít Slovenska. Gorila veľmi znížila dôveru v politiku, v politické strany, všeobecne v autority. Dnes preto verejnosť všetko bagatelizuje a na väčšinu vecí nadáva. Často blogujem, facebukujem a diskutujem na webe, snažím sa hovoriť otvorene a úprimne, schytal som preto mnohé prívlastky - od debila, imbecila, kreténa, Alzheimera po Parkinsona. Tento štýl u nás pretrváva, aj Gorila je toho príčinou. Zo mňa neubudlo, ale nie je fér, keď všetkých dávame do jedného vreca. Vo svojom vystúpení nechcem na nikoho útočiť, som o Gorile slabo informovaný, ako väčšina Slovenska. Ani knihu o nej som nečítal, doma ju nemám, je asi tridsiata v poradí na prečítanie. V príspevku vyslovím niekoľko otázok človeka z ulice, teda aj mňa, ktoré pretrvávajú, napriek uplynutiu 6-7 rokov od týchto údajných udalostí. - Je možné, aby finančná skupina, alebo finančné skupiny, mali taký veľký vplyv na celý politický systém v demokratickom štáte? - Prečo bola Gorila tak veľmi zaujímavá do volieb? Doplatila na ňu jedna strana, potom nastalo ticho. - Nepovedalo sa, kto a prečo tak rýchlo skartoval dokumenty, veď sa vedelo, že sú háklivé. Možno to bolo v zmysle zákona, som však presvedčený, že tie nahrávky ešte niekto má a polícia s nimi pracuje. - Prečo boli príslušníci SIS, polície a aj ďalších inštitúcií, ktorí angažovane vyšetrovali tento prípad, odstavení zo svojich funkcií? - Čo robila a robí vo veci Generálna prokuratúra, ktorá je vyše roka paralyzovaná, lebo nemá zvoleného predsedu. Keď to pôjde takto ďalej, budeme sa pýtať, načo nám vôbec jej predseda bude, keď aj bez neho vieme pracovať? - aj keď nevieme! - Prečo novinári, ktorí sa pri hocijakej senzácii angažujú a všetko rozpitvávajú, na tento bonbón nereagovali a prenechali ho kanadskému občanovi, ktorému jeho knihu najprv zakázali, potom povolili a ktorý ňou nahrádzal funkciu vyšetrovateľov? Chápem, že správa ministra vnútra nemohla viac o „živej“ veci povedať, ale určite národ a aj poslanci, nezabudnú. Verím, že sa raz dočkáme odpovedí.PS: Podľa ministra vnútra vyšetrovací materiál má asi 60 tis. strán, stále sa dopĺňa, tím vyšetrovateľov, ktorý nedávno rozšírili, vypočul asi 50 svedkov, doteraz nebolo možné nikoho obviniť. Nedá sa odhadnúť, ako dlho bude vyšetrovanie trvať. Som rád, že parlament na návrh poslanca A. Hlinu schválil nové uznesenie, že v januári 2013 sa k tejto téme vrátime.

Jozef Mikloško

Jozef Mikloško

Bloger 
  • Počet článkov:  286
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Mám tri na štvrtú minus dva rokov (bŕŕŕ), 54-tí rok ženatý, štyri deti, dvanásť vnukov, troch pravnukov. Do r.1989 som bol vedec - matematik, potom politik, poslanec, prorektor, publicista, veľvyslanec v Taliansku (2000-2005), spisovateľ, závislák na FB. Od r. 2005 som dôchodca, vydavateľ najmä vlastných kníh (7), hudobno-dramatického CD-čka Ona, Ono a On, predseda Združenia kresťanských seniorov Slovenska. Pravidelne športujem, počúvam klasiku a rád sa smejem. Zabudol som, že od 11.3.2012 som sa stal poslancom NR SR a od 6.3.2016 som sa stal zasa slobodný človek, ktorému nedávno vyšla ôsma kniha: Ludia a doba -z môjho života (MarenčinPT). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu